0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » سئو یا گوگل ادز ؟ کدام سودآورتر است؟

سئو یا گوگل ادز ؟ کدام سودآورتر است؟

تاریخ:30th جولای 2017
پشتیبانی وب سایت
0
3652

تفاوت سئو و گوگل ادوردز را می دانید ؟ به نظر شما کدام یک را انتخاب کنیم ؟ یکی از دغدغه های بزرگ دارندگان سایت ، قرار گرفتن در رتبه اول گوگل و جذب مشتری است و مدام در پی این هستند که با روشی هایی سایت خود را در بالاترین صدر نتایچ موتورهای جستجو قرار دهند. در حال حاضر سئو سایت و تبلیغات از مهم ترین این روش ها هستند و باعث می شوند که سایت با توجه به آن کلمات کلیدی که تعیین شده ، در نتایج بالای کوگل قرار بگیرد.

 اما سوال اصلی این است که برای قرار گرفتن در رتبه اول موتورهای جستجو باید کدام راه را در پیش گرفت؟ سئو یا گوگل ادز ؟ کدام یک در فرایند جذب مشتری تاثیرگذارتر و مفیدترند؟ آیا برای سئو سایت باید وقت و هزینه بیشتری صرف نمود یا در تبلیغات گوگل ادز ؟ هر کدام از این روش ها برای چه کسب و کاری به کار می روند؟ آیا می توان از هر دوی آن ها به صورت همزمان استفاده کرد؟

این ها نمونه سوالاتی هستند که در ذهن هر مشتری می چرخد. لذا ما قصد داریم در این مقاله به طور مفصل این قضایا را به آسانی حل نماییم. البته قبل از آن بهتر است یک توضیح کوتاهی از هر کدام بیان کنیم.

سئو سایت یا تبلیغات

تبلیغات در گوگل یا سئو سایت 

سئو سایت چیست؟

سئو seo خلاصه شده عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل می باشد. بهینه سازی برای موتورهای جستجو شامل  پیاده سازی فاکتورهایی در داخل و خارج سایت است که باعث می شوند سایت در بالاترین نتایج طبیعی گوگل قرار بگیرد. فاکتورهایی نظیر پیروی از استانداردها و الگوریتم های گوگل، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سئو محتوا، لینک سازی و غیره. همان طور که پیداست این فرآیند احتیاج به زمان و تلاش مصمم دارد. تلاشی که در نتیجه ی آن مورد اعتماد قرار گرفتن برای موتورهای جستجو و رضایت کاربران است. لذا با کسب علم جدید و تلاش مداوم برای سئو و بروز رسانی سایت می توان همواره در برترین نتایج گوگل قرار گرفت و از صرف هزینه های گزاف خودداری کرد.

 

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

برای تبلیغات در گوگل روش های مختلفی وجود دارد از جمله قرار دادن لینک در سایت های مختلف، بنرهای تبلیغاتی، لندینگ پیج ها و تبلیغات در گوگل ادوردز، که از این میان تبلیغات گوگل ادوردز از همه مهم تر و تاثییر گذارتر اند. گوگل ادوردز ، تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی که کاربران جستجو نموده اند، در نتایج جستجوی گوگل و شبکه هایی از جمله یوت یوب و جیمیل نمایش می دهد و از این رو کاربران و مشتریان واقعی را مورد هدف قرار می دهد.

حال می پرسید گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟ ما در مقاله ی آموزش گوگل ادوردز به وضوح نحوه ی عملکرد آن را بیان نمودیم اما به طور خلاصه می توان گفت گوگل ادوردز ابتدا یک هزینه ی اولیه ای از شما دریافت نموده و سپس بر اساس کلمات کلیدی که تعریف کرده اید، تبلیغ شما را در زمانی محدود در صفحه ی اول نتایج جستجو به نمایش می گذارد و بعد به ازای هر کلیک کاربر بر روی لینک شما از شارژتان کسر می نماید. می بینید که این روند نیاز دردسر زیادی نداشته و خیلی راحت و سریع تبلیغ شما را با علامت Ad در رتبه ی اول گوگل قرار می دهد که به محض تمام شدن شارژ ، سایت را به جایگاه قبلی خود باز می گرداند. بنابراین این کار در طولانی مدت باعث صرف هزینه های زیاد می شود. مگر در موارد خاصی که سود حاصل از تبلیغات کلیکی بیشتر از سئو سایت باشد.

تلبلیغات گوگل ادوردز حدود ۳۵ تا ۵۵ درصد از بازدیدکننگان را به خود اختصاص می دهد اما از طرفی نتایج طبیعی گوگل از اعتبار و اعتماد بیشتری نزد کاربران برخوردار است و برخی از کاربران ممکن است اصلا روی لینک های تبلیغاتی کلیک نکنند. اینجاست که بحث هدف، حوزه  کسب و کار و انتخاب کلمات کلیدی مطرح می شود. یعنی مثلا اگر بخواهید محصولات خود را با تبلیغات در گوگل به نمایش در آورید بهتر از است از کلماتی مانند خرید، فروش، و… استفاده کنید اما اگر می خواهید سایت خود را با سئو سایت به صفحه اول گوگل بیاورید بهتر است از عبارات دیگری که به محتوای شما اشاره دارند، استفاده نمایید که قرار است با محتوای سایت اطلاعات بیشتری به مخاطبین خود تقدیم کنید.

حالا با توجه به هدفی که دارید و با  در نظر گرفتن زمان و بودجه ی خود می توانید یکی از این دو روش را انتخاب نمایید. اما بهترین ترفند استفاده از سئو سایت و تبلیغات کلیکی به صورت همزمان می باشد چرا که اگر هر چقدر هم سایت شما از لحاظ سئو ، استاندارد و بهینه طراحی گردد باز هم ممکن است برای برخی از کاربران هنوز ناشناخته باشد و از سوی دیگر نیز گوگل ادوردز در مورد رفتار کاربرانی که وارد سایتتان می شوند اطلاعاتی را گزارش می دهد که می توانید با استفاده از آن ها کلمات کلیدی بهتری را برای سئو سایت خود انتخاب نمایید. بنابراین چه خوب است که همراه با تبلیغات گوگل ، سئو سایت خود را نیز بهبود ببخشید. حال می خواهیم درک بهتر موضوع سئو سایت یا تبلیغات گوگل ادوردز این دو را با هم مقایسه نماییم.

اول از همه بحث زمان است. در  صورتی که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل زمان محدودی دارید، تنها می توانید از گوگل ادوردز استفاده کنید.

بحث دوم موضوع هزینه است. همان طور که گفتیم برای تبلیغات در گوگل ادوردز باید حساب خود را هر چند وقت یک بار شارژ نمایید  که این کار رفته رفته می تواند باعث ایجاد هزینه های سنگینی بشود. در صورتی که فرصت کافی دارید ، سئو بهترین انتخاب است.

الگوریتم های سئو پیوسته در حال تغییرات هستند. از رو برای سئو سایت احتیاج به یک علم بروز و تلاش پی در پی دارید ، که با کمی غفلت از سئو سایت خود ، طولی نمی کشد که رقیبان جایگاه شما را گرفته و سایتتان به صفحات بعد منتقل می شود. اما در تبلیغات گوگل تقریبا بدون هیچ استرسی همیشه در صفحه نخست موتور جستجو قرار می گیرید.

در سئو سایت با کلمات کلیدی محدود می توان سایت را بهینه سازی کرد اما در گوگل ادوردز این کلمات نامحدود بوده و با هر چند تا کلمه که خواستید می توانید سایت خود را در رتبه ی اول گوگل قرار دهید.

در گوگل ادوردز نرخ بازگشت سرمایه بیشتر مشخص می گردد اما در سئو سایت فاکتورهای زیادی برای محاسبه ی بازگشت سرمایه وجود دارد.

با استفاده از تبلیغات کلیکی می توانید برای کلمات کلیدی خود قابلیت فیلترگذاری نیز تعریف نمایید. مثلا بگویید تبلیغ شما دقیقا با چه کلمه ی کلیدی بالا بیاید و یا شامل چه کلماتی نباشد.

گوگل ادوردز مناسب سایت های نوپا و فصلی می باشد.

در نهایت هم می توان گفت که کاربران به سایت های سئو شده که در نتایج طبیعی گوگل قرار می گیرند، اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات کلیکی متغیر و فانی دارند.

برنده رقابت صفحه اول کیست؟ سئو یا گوگل ادز ؟

همان طور که گفتیم هر کدام از این روشها معایب و مزایای خاص خود را داشته و از این رو بهتر است که سئو و تبلیغات را با همدیگر به کار ببریم. اما چگونه؟ چطور سئو سایت و تبلیغات گوگل ادوردز به رشد و تقویت یکدیگر کمک می کنند؟ با دلایل زیر:

با استفاده از کلمات کلیدی نا محدودی که در گوگل ادوردز می توان تعریف کرد، قادرید کاربران را با کلمات کلیدی متفاوتی وارد سایت خود نمایید که این برای سئو تاثیر چشمگیری دارد.

جلوتر نیز این نکته را ذکر نمودیم که با استفاده از گزارشاتی که گوگل ادوردز به شما می دهد، می توانید کلمات کلیدی بهتری برای سئو سایت خود انتخاب نمایید. از این رو یک روش تست کردن برای انتخاب کلمات کلیدی همان گوگل ادوردز است.

با توجه به بالا بودن لینک تبلیغات در نتایج جستجو، باعث می شود ترافیک زیادی وارد سایت شما شوند که به سئو سایت کمک زیادی می کند.

توسط تبلیغات اینترنتی می توان برند خود را نزد کاربران آشکار تر ساخت.

و یک نکته  دیگر آن که هر چه سئو سایت قوی تر باشد، تبلیغات کلیکی نیز قوی تر عمل می کند. لذا تبلیغ شما را در بالاترین نتایج جستجو (رتبه ی اول گوگل) نشان می دهد.

در نهایت، کدام استراتژی بهتر است؟

اگر چنین است، کدام روش مناسب تر است؟ باید بگویم هر دو و هیچ کدام! در نهایت انتخاب بین این دو روش به نوع فعالیت شما، هدف کسب و کار و حجم بودجه شما بستگی دارد. البته بهترین راه تمرکز روی هر دو روش و پیشرفت همزمان آنهاست. اما گاهی شرایط برای استفاده از هر دو روش مساعد نیست. به عنوان مثال، ممکن است فردی زمان زیادی برای گسترش کسب و کار خود داشته باشد اما پول کافی برای راه اندازی کمپین در تبلیغات گوگل نداشته باشد. در چنین شرایطی قطعا انتخاب او سئو خواهد بود. یا شاید صاحب یک کسب و کار قدیمی بخواهد آن را در مدت زمان کوتاهی احیا کند و به Google Ads برود.

حال که با سئو سایت یا تبلیغات آشنا شدید پیشنهاد می کنیم که اگر دارای سایت نوپا و یا بهینه نشده ای هستید، بهتر است ابتدا با استفاده تبلیغات گوگل ادوردز سایت خود را نزد کاربران مطرح ساخته و با استفاده از ورودی که از گوگل دریافت می کنید، کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت خود انتخاب نمایید تا از طریق سئو در اصفهان سئویار نیز توانسته باشید در نتایج طبیعی گوگل قرار بگیرید و اعتماد بیشتری از موتور جستجو و کاربران جلب بکنید.  در صورتی که تجربه کافی در این زمینه ندارید میتوانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان سئو یار استفاده کنید.

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

*    

*