0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » آموزش افزونه yoast seo صفر تا صد

آموزش افزونه yoast seo صفر تا صد

تاریخ:23rd نوامبر 2015
پشتیبانی وب سایت
28897

تا کنون افزونه های زیادی برای سئو وردپرس ارائه شده است . در اینجا ما تصمیم داریم آموزش افزونه yoast seo وردپرس یکی از بهترین و کاملترین افزونه های وردپرس را بر اساس اخرین بروزرسانی آن به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

اموزش افزونه yoast seo

با نصب و فعال کردن افزونه Yost seo پنلی مشابه تصویر زیر پنل مدیریت سایت شما اضافه خواهد شد.

افزونه سئو yoast seo

آموزش افزونه yoast seo | قسمت اول

اولین زیر منو آن “عمومی” که به شرح گزینه های آن می پردازیم .

سربرگ عمومی شامل توضیحاتی راجب افزونه yoast seo و اخرین تغییرات آن می باشد. در این قسمت با کلیک بر روی گزینه ی دکمه “شروع تور”، یک تور آموزشی از نحوه ی کار و خدمات افزونه مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی دکمه “برگرداندن تنظیمات به حالت پیش فرض” همه ی تنظیمات افزونه به حالت اولیه ای برمیگردد.

سربرگ “اطلاعات شما” : شامل اطلاعات اولیه سایت شما مانند عنوان و توضیحات می باشد که باید طبق اطلاعات سایتتان آن را تنظیم کنید. فراموش نکنید .

سربرگ “ابزارهای وبمستر” :ابزار های وبمستر برای شما امکان اتصال وبسایتتان به الکسا، بینگ وبمستر تولز و پینترست و Yandex را فراهم میکند. کدی که هر یک از این سایت ها جهت تایید مالکیت سایت به شما میدهند، در ناحیه مربوطه قرار دهید و عملیات تایید سایت را انجام دهید.

سربرگ امنیت : با فعال کردن این گزینه ” غیر فعال کردن بخش پیشرفته جعبه متای Yoast SEO ” در بخش امنیت اجازه ی ریدایرکت کردن یک نوشته به URL و امکان noindex کردن نوشته ها را از سایر نویسندگان وبسایت تان سلب میکنید.

بعد از اعمال تغییرات در هر مرحله روی “دکمه ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

اموزش افزونه سئو وردپرس

بخش بعدی “عنوان ها و متاها ” می باشد . در این قسمت عنوان ها و توضیحات و وضعیت ایندکس قسمتهای مختلف سایت را تعیین کنید.

بخش “عمومی” : در این قسمت گزینه ” فعال کردن بازنویسی اجباری عنوان‌ها ” برای اجبار سیستم در پیروی از افزونه توسط قالب های مختلف زمانی که خروجی عنوان قالبی با تنظیمات این افزونه سازگاری نداشته باشد.

در قسمت “جدا کننده عنوان” شما می توانید کاراکتری را که برای جدا سازی کلمات مورد استفاده در عنوان است را انتخاب کنید .

بخش “خانه” : تنظیمات مربوط به عنوان صفحه اصلی وب سایت و توضیحات آن در این بخش تنظیم می شود. شما می توانید از یک عنوان حداکثر ۷۰ کاراکتری برای سایت در نظر بگیرید و در بخش توضیحات توصیف مختصری از خدمات سایت خود توضیحات با طول حداکثر ۱۶۰ کارکتر وارد کنید.

افزونه سئو وردپرس

سربرگ “گونه های فرسته” تنظیمات بالا که مربوط به نوشته ها و برگه ها و رسانه ها است و سربرگ “طبقه بندی” ساختار ، دسته ها و ساختار را شامل می شود و “بایگانی” تنظیمات بایگانی نویسنده و تاریخ است . تنظیمات این بخش ها ها مانند بخش “خانه” است . در این قسمت ها از متغیرهایی که در تصویر زیر می بینید استفاده کنید. این متغیر در هنگام باز شدن سایت ، با مقادیر مرتبط به خود، جایگزین میشوند. مثلا با قرار دادن متغیر %%title%% در بخش تنظیمات عنوان ها و متا ها، زمانی که نوشته به نمایش در بیاد، عنوان نوشته در بالای مرورگر به نمایش داده خواهد شد.

اموزش کامل افزونه سئو وردپرس

و اما بخش “دیگر” : شامل گزینه های زیر می باشد .

“زیرصفحه های بایگانی ایندکس نشوند” : فعال کردن آن برای حفظ اهمیت صفحه ی اصلی سایت شما در نتایج جستجو مفید می باشد.

” آیا می‌خواهید از برچسب متای کلمات کلیدی (meta keywords) استفاده کنید؟ ” : فعال کردن یا عدم فعال کردن این گزینه به خود شما بستگی دارد. شاید شما بخواهید از کلمات کلیدی در وبسایتتان استفاده کنید، در این این گزینه را فعال کنید.

” افزودن برچسب متا روبات noodp به صورت کلی به سایت ” فعال کردن آن یعنی از توضیحات سایت شما که در دایرکتوری DMOZ ثبت شده توسط موتورهای جستجو برای صفحات تارنما در نتایج جستجو استفاده نکند!

” افزودن برچسب متا روبات noydir به صورت کلی به سایت ” فعال کردن آن یعنی مانع استفادۀ موتورهای جستجو از توضیحات یاهو دایرکتوری برای صفحات در نتایج جستجو شو.

بخش بعدی “اجتماعی” می باشد.

 

افزونه سئو yoast seo

در این بخش آدرس صفحات وب سایتتان در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر ، گوکل پلاس و … را در این قسمت وارد کنید . همچنین می توانید تنظیمات هر کدام از آنها را بصورت جداگانه و کامل تر در سربرگ های مختص به هرکدام انجام دهید مانند اضافه کردن متاهای open graph فیسبوک و Twitter card به صفحات سایت.

اموزش افزونه سئو وردپرس

قسمت بعدی “نقشه های xml سایت” است که در این قسمت نقشه XML به سایت اضافه می کند و زمانی که نوشته ای یا یا برگه ای جدید ایجاد می کنید بطور خودکار بروزرسانی شده و به موتورهای جستجو اطلاع رسانی می شود.

بخش “سایت مپ کاربر” : اگر می خواهید برخی از کاربران را ازد دبدن نقشه سایت محروم کنید در این قسمت تنظیمات را انجام دهید می توانید هر یک از سطوح کاربری را که می خواهید علامت بزنید.

بخش “گونه های فرسته” : در این بخش مشخص می کنیم که نقشه سایت شامل کدام قسمت های وب سایت ( نوشته ها ، رسانه ، برگه ها و …) شوند. با انتخاب هر مورد می توانید وجود آنها را درنقشه تعیین کنید.

بخش “طبقه بندی” : اگر می خواهید قسمت هایی از وب سایت را از نقشه سایت خارج کنید از این قسمت موارد را انتخاب کنید.

اموزش yoast seo

و در قسمت “پیشرفته” تنظیماتی شامل پیوندهای یکتا و RSS می باشد.

پیوندهای یکتا : ساختار url نوشته های شما را نشان میدهند. پ پیوند های یکتا راهی برای دسترسی به نوشته ها هستند .

فعال کردن این گزینه Strip the category base (usually /category/) from the category URL یعنی عبارت category که به صورت پیشفرض در آدرس دسته های شما نمایش داده میشود، از آدرس ها حذف شود.

گزینه ” حذف کلمات زائد از نامک‌ها ” یعنی حذف کاراکترهای زائد که به انها stopword می گویند مانند (the, and, when).

گزینه ” Remove the ?replytocom variables. ” : حذف ?replytocom به شما در زمینه ی خزیدن ربات های موتور های جستجو در وبسایتتان کمک خواهد کرد.

 

اموزش سئو وردپرس

بخش “میز فرمان جستجو ” : در اینجا کد هویت گوگل را می توانید دریافت کرده و در همین بخش وارد کنید در واقع با اینکار به گوگل می فهمانیم که صاحب سایت چه کسی است و از سمت گوگل تایید خواهد شد.

سئو وردپرس

و در پایان یاداور می شویم که با استفاده از افزونه yoast seo می توانید نوشته های منتشر شده سایتتان را با تنظیمات ساده ای و توصیه های مفیدی که در قسمت نوشته های پنل مدیریت سایت ارائه می دهد به راحتی بهینه کنید .

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

  1. tehranchi گفت:

    منم همین مشکل رو دارم و کد ثبت نمیشه چه باید بکنم؟

  2. tehranchi گفت:

    اگه هاست ایران باشه یعنی نصب این نرم افزار بیهوده اس؟

    • modiriat گفت:

      دوست عزیز در پنجره ای که نشان داده می شود روی دکمه دریافت کد هویت کلیک کنید و با ایمیلی که سایت خود را در گوگل کنسول ثبت کردید وارد شوید. کد تعیین هویتی به شما نمایش داده می شود . کد را کپی کرده و در کادر وارد نمایید و آن را تایید کنید.

  3. modiriat گفت:

    دوست عزیز در پنجره ای که نشان داده می شود روی دکمه دریافت کد هویت کلیک کنید و با ایمیلی که سایت خود را در گوگل کنسول ثبت کردید وارد شوید. کد تعیین هویتی به شما نمایش داده می شود . کد را کپی کرده و در کادر وارد نمایید و آن را تایید کنید. کد ثبت خواهد شد.

  4. برناترین گفت:

    سلام بخش تغییر نشانی ها را می خوام غیر فعال کنم آخه دسته بندیم رو تغییر دادم خودش واسه خودش ردایرکت درست می کنه و پیوند یکتا رو تغییر میده

  5. کسب درآمد از اینترنت گفت:

    بسیار عالی بود. امیدوارم به فعالیت خودتون ادامه بدین

*    

*