0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » چگونه بدون سئو منفی نام دامنه را تغییر دهیم؟

چگونه بدون سئو منفی نام دامنه را تغییر دهیم؟

تاریخ:3rd نوامبر 2021
پشتیبانی وب سایت
0
1559

سئو سایت سئویار در این مقاله به تغییر نام دامنه با حفظ رتبه سایت می پردازد. ممکن است این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی احساس کنید نام دامنه وب سایت تان مناسب نیست. یا به دلایلی از جمله تغییر حوزه کسب و کار و غیره مجبور به تغییر نام دامنه سایت تان هستید. برای تغییر دامنه وب سایت اولین نگرانی که برای مدیران سایت به وجود می آید این است که چگونه پس از تغییر دامنه، رتبه سایت خود را حفظ کنند. در صورتی که تمایل به تغییر نام دامنه با حفظ رتبه سایت دارید، با سئوسایت سئویار همراه باشید.

بررسی سئو سایت قبل از تغییر نام دامنه

قبل از تغییر نام دامنه بهتر است به آنالیز سئو سایت خود بپردازید تا با توجه به وضعیت سئو سایت تان برنامه ای دقیق و منظم برای تغییر نام دامنه طراحی کنید تا با تغییر نام دامنه به جای این که رتبه ی سایت خود را از دست بدهید، سئو سایت خود را بهبود بخشید و جایگاه بالاتری را در موتورهای جستجو کسب نمایید. لازم به ذکر است که در سایت سئویار می توانید آنالیز سئو سایت خود را به صورت رایگان انجام دهید و گزارش کاملی از وضعیت سئو سایت خود به دست آورید.
علاوه براین با استفاده از ابزارهای UsabilityHub و UserTesting.com می توانید بخش هایی از سایت تان را که بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان است شناسایی کنید و در صورت نیاز با ایجاد تغییرات در طراحی سایت باعث ارتقای سئو سایت خود شوید.

نکات مهم در تغییر نام دامنه برای حفظ رتبه سایت

در صورتی که می خواهید سایت خود را از دامنه ی فعلی به دامنه ی جدیدی انتقال دهید باید نکاتی را در نظر بگیرید.

کاربران سایت باید از تغییر نام دامنه ی شما آگاه شوند تا شما بازدید کنندگان خود را از دست ندهید. می توانید با اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی و یا ارسال ایمیل به کاربران خود آن ها را از تغییر نام دامنه با خبر سازید.

همانطور که می دانید سئو سایت بسیار مهم است پس باید گوگل از تغییر نام دامنه سایت شما مطلع شود تا رتبه ی سایت فعلی را به سایت جدید اختصاص دهد. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چگونه گوگل را در جریان تغییر نام دامنه ی سایت تان بگذارید.

برای آسان تر شدن مراحل تغییر دامنه بهتر است که ساختار url ها در هر دو سایت یکسان باشد. برای مثال اگر آدرس صفحه در سایت فعلی   https://currentDomain/seo است، در دامنه ی جدید آدرس صفحه باید    https://newDomain/seo باشد. در صورت متفاوت بودن ساختار url ها، برای ارجاع آدرس قدیمی به آدرس جدید با مشکل مواجه خواهید شد.  در صورتی که نتوانید به درستی این کار را انجام دهید، به سئو سایت خود به شدت آسیب می رسانید. پس به شما توصیه می کنیم تا هنگام انتقال سایت به دامنه ی جدید از صحت کارکرد تمام لینک های سایت اطمینان حاصل کنید و بعد آدرس جدید سایت خود را در گوگل وب مستر تولز ثبت نمایید.

بک لینک ها به وسیله ریدایرکت به دامنه جدید انتقال پیدا می کنند. اما روند آن کمی زمان بر است و به حجم لینک های شما که از سایت های دیگر دریافت کرده اید، بستگی دارد.

ثبت تغییر نام دامنه در گوگل وب مستر تولز

 

به طور کلی:

  • همان جزئیات مالکیت دامنه را در دامنه قدیمی و جدید حفظ کنید
  • ساختار URL، طرح‌بندی صفحه، و FUNCTIONALITY در سایت هدف جدید مشابه URL قدیمی باشد.
  • قبل از انتقال، تمام خطاهای موجود در سایت مانند خطاهای ۴۰۰ و ۵۰۰ را برطرف کنید.
  • از تغییر مسیر ۳۰۱ برای تغییر مسیر به یک نسخه HTTPS متعارف URL جدید استفاده کنید.
  • همه نسخه های سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل (SC یا AKA Webmaster Tools) ثبت کنید (این تعداد در آخرین تعداد ۴ نسخه است مگر اینکه از ویژگی دامنه در SC استفاده کنید).
  • همه بک لینک های بی کیفیت یا پولی که به این دامنه ها اشاره دارند را غیرفعال کنید و فایل Disavow را در همه دامنه ها آپلود کنید.
  • از تغییر مسیرهای ۳۰۱ در تمام نسخه‌های دیگر دامنه استفاده کنید و به یک نسخه متعارف دامنه جدید اشاره کنید (URL TARGET)
  • زنجیره های تغییر مسیر را در سراسر سایت خود به حداقل برسانید (نه تنها می توان انتظار داشت که گوگل فقط ۵-۱۰ تغییر مسیر را در یک زنجیره دنبال کند، استفاده از تغییر مسیرهای کمتر باعث افزایش سرعت سایت شما می شود).
  • طبق توصیه Google، از تغییر مسیر هر پیوند به صفحات دسته بندی خودداری کنید، مگر اینکه بسیار مرتبط باشند.
  • از تغییر مسیر انبوه پیوندها به محتوای غیر معادل خودداری کنید. صفحه نخست
  • پیوندهای هدایت شده موجود را مجدداً به محتوای بهتر و معادل تر نشان دهید (همانطور که به شما توصیه می شود این کار را در سند پاندا انجام دهید).
نکته

مطمئن شوید که دامنه‌ های هدایت ‌شده از طریق یک تغییر مسیر متعارف هدایت می‌شوند و این نیز باعث به حداقل رساندن زنجیره‌ها می‌شود.

  • پیوندهای واقعا قدیمی ( کاملاً مطمئن هستید که می خواهید نگه دارید) را به صفحاتی با اهمیت ثانویه هدایت کنید که تا حد امکان با محتوای موجود شما مرتبط هستند.
  • از تغییر مسیرهای غیر ضروری در لینک های صفحات داخلی سایت خودداری کنید.
  • اگر دلیل واقعی برای تغییر مسیر یک صفحه ندارید، و هیچ محتوای معادلی برای تغییر مسیر آن ندارید، یک ۴۰۴ یا حتی بهتر از آن، یک پاسخ سرور ۴۱۰ (برای همیشه رفته است) را ارائه دهید. شما فقط در صورتی باید ۳۰۱ را پیاده سازی کنید که سیگنالی با کیفیت به آن URL خاص اشاره دارد که ارزش نگه داشتن آن را دارد.
  • یک نقشه سایت بهینه سازی شده جدید به کنسول جستجوی گوگل برای URL هدف ارسال کنید.
  • سایت قدیمی txt را با آدرس جدید Target robots.txt مقایسه کنید.

 

 

 

ایجاد سایت مپ

 

ریدایرکت دامنه قدیمی به جدید با حفظ رتبه سایت

در این بخش به شما آموزش می دهیم تا بدون افت رتبه ی سایت، نام دامنه ی خود را تغییر دهید. پس از ست شدن dns های دامنه ی جدید وارد هاست تان شوید و در دامنه ی اولیه در فایل htaccess. کد زیر را قرار دهید. در این کد نام دامنه فعلی سایت تان را به جای olddomain.com  و نام دامنه جدید خود را به جای newdomain.com  وارد نمایید.

Options +FollowSymlinks

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^olddomain.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://www.newdomain.com/$۱ [L,R=۳۰۱]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.olddomain.com [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://www.newdomain.com/$۱ [L,R=۳۰۱]

اکنون نوبت آن است که گوگل را در جریان تغییر نام دامنه قرار دهیم. برای انجام این کار وارد گوگل وب مستر تولز به آدرس http://www.google.com/webmasters/tools شوید و دامنه ی جدیدتان را ثبت کنید. پس از آن در گوگل وب مستر تولز به دامنه ی قبلی سایت تان بروید و روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و گزینه ی change of address را انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه ای می شوید که شامل چهار مرحله می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مراحل change of address

در مرحله ی اول که همان Pick your new site from the list است. روی دکمه ی New Site کلیک نمایید و نام دامنه ی جدید را انتخاب کنید.

در مرحله ی دوم روی گزینه ی check کلیک کنید و بعد از آن در مرحله ی سوم دکمه ی  confirm را انتخاب نمایید. در پایان هم روی دکمه ی submit کلیک کنید تا کار به اتمام برسد و گوگل در جریان تغییر نام دامنه سایت شما قرار گیرد.

قابل ذکر است که شما باید روی کنسول گوگل خود به صورت مرتب نظارت داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما در گوگل به درستی ایندکس می شود.

بعد از ثبت دامنه جدید در کنسول گوگل نوبت به مرحله ی بعدی یعنی ایجاد سایت مپ و ثبت آن در کنسول جستجوی گوگل می رسد. برای انجام این کار در کنسول گوگل از گزینه ی Crawl گزینه ی Sitemaps را انتخاب نمایید و روی دکمه ی Add/Test Sitemap کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)

اکنون شما موفق به تغییر نام دامنه با حفظ رتبه سایت شدید.

 

اهمیت ریدایرکت

تغییر مسیرهای ۳۰۱ یک حوزه بسیار مهم و اغلب نادیده گرفته شده در بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. ریدایرکت های ۳۰۱ که به درستی اجرا شده اند، سنگ بنای بررسی سئو در هر پروژه انتقال وب سایت است. می‌توانید از تغییر مسیر ۳۰۱ برای تغییر مسیر صفحات، زیر پوشه‌ها یا حتی کل وب‌سایت‌ها استفاده کنید. به جای اینکه از طریق ۴۰۴، ۴۱۰ یا هر دستورالعمل دیگری به گوگل بگویید که یک صفحه دیگر اینجا نیست، می توانید به طور دائم یک صفحه منقضی شده را به یک صفحه نسبتاً مشابه هدایت کنید. تا هر گونه ارزش پیوندی که ممکن است صفحه قدیمی داشته باشد حفظ شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله با تغییر نام دامنه با حفظ رتبه سایت آشنا شدید. از آن جا که سئو سایت اهمیت ویژه ای دارد در صورتی که قصد تغییر نام دامنه سایت خود را دارید بهتر است با متخصصین سئو مشورت کنید تا به رتبه ی سایت تان آسیب نزنید. متخصصین سئو در اصفهان سئویار با داشتن تجربه و دانش در این زمینه می توانند شما را یاری کنند. برای اطلاع از آخرین اطلاعات دنیای وب صفحه ی ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

*    

*