0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » ریچ اسنیپت ها (rich snippets) چه هستند؟

ریچ اسنیپت ها (rich snippets) چه هستند؟

تاریخ:28th نوامبر 2018
پشتیبانی وب سایت
0
1612

ریچ اسنیپت (rich snippets) چیست؟

در مورد ریچ اسنیپت چه میدانید؟ چه مشخصاتی دارد؟ تیم سئو سایت اصفهان درمقاله زیر به توصیف rich snippets پرداخته ایم. تا شما کاربران عزیز با مطالعه آن اطلاعات بیشتری مرتبط با ریچ اسنیپت بدست آورید.

ریچ اسنیپت (rich snippets)

از ریچ اسنیپت ها (rich snippets) برای توصیفِ کردن داده های نشانه گذاری شده و اطلاعات وب سایت ها  استفاده می شوند. ریچ اسنیپت ها به موتورهای جست و جو مانند گوگل کمک می کنند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را قابل درک بکنند. اما موتور های جست و جو پیشرفته تر و جلو تر هستند. موتورهای جستجو در تلاشند کاری کنند برای این که کاربر به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

عنوان صفحه ی سایت، آدرس سایت و متا دسکریپشن مواردی هستند که برای سایت خود قرار می دهیم. و کاربر پس از جست وجوی موارد مد نظر خود زمانی که این موارد در سایت شما باشد  موارد ذکر شده مانند متا , ریچ اسنیپت سایت شما را مشاهده می کند.

باقرار دادن rich snippet ها در سایت خود گوگل می تواند اطلاعات بیشتری درباره ی کوئری جست وجو را در اختیار کاربران قرار بدهد. این اطلاعات می تواند نقد و بررسی  محصولی،  شخصی، تجارتی و یا هر چیز دیگری هم باشد. گوگل با استفاده کردن از ریچ اسنیپت ها سعی و تلاش دارد اطلاعاتی دقیق و دسته بندی مرتب شده ای را در اختیار کاربران قرار بدهد.

پشتیبانی ریچ اسنیپت از چه نوع محتوایی ؟

تشخیص محتواهای نشانه گذاری شده توسط موتورهای جست وجو

Microformats,RDFa,Microdata

زبان HTML از این سه نوع محتوا پشتیبانی می کنند. و به این وسیله محتوای درون یک صفحه ی وب را برچسب گذاری می شود. Microdata از رایج ترین نوع محتوای استفاده شده در ریچ اسنیپت های وب سایت ها می باشد. البته تگ های Open Graph و کارت های Twitter نیز نوعی داده ی نشانه گذاری به حساب آورده می شوند. ولی نمی توان آن ها را جایگزین ریچ اسنیپت ها کرد.

کدهای زبان HTML بسیار ساده و راحت هستند. معمولاً به صورت آماده در اینترنت وجود دارند.

ریچ اسنیپت ها

برای استفاده از  rich snippet ها روش های متفاوتی وجود دارد.

Breadcrumbs

در این نوع از ریچ اسنیپت، به جای آن که URL صفحه مورد نظر به کاربران نشان داده بشود محل قرارگیری آن صفحه در دسته بندی های وب سایت به کاربران نمایش داده می شود. این rich snippets به کاربران نشان می دهد که برای رسیدن به صفحه ی مورد نظر، باید چه مسیری را در سایت شما طی بکنند.

ریچ اسنیپت

اشخاص

با جست وجوی اسم اشخاص معروف در گوگل اطلاعات کاملی از آن شخص به همراه تصویر شخص مورد جست وجو برای شما به نمایش گذاشته می شود. اگر درون سایت خود برای کارکنان خود پروفایل ساخته اید. این قابلیت ها برای شما هم مورد استفاده هستند. rich snippets می تواند نام، شغل، مهارت و نحوه ی تماس با افراد را در نتایج جست وجو نمایش بدهد.

ریچ اسنیپت

چرا ریچ اسنیپت ها اهمیت زیادی دارند؟

rich snippets اطلاعات و محتوای سایت شما را برای موتورهای جست وجو بهینه می کنند. و موتورهای جست وجو نیز این داده ها را به صورت منظم ودقیق و برچسب گذاری شده به کاربران نشان می دهند. در نتیجه نرخ کلیک سایت شما به میزان قابل ملاحظه ای افزوده می شود. استفاده از ریچ اسنیپت ها می تواند در رتبه بندی سایت شما تاثیر بسیاری بگذارد.

استفاده از ریچ اسنیپت می تواند در حرفه ی شما بسیار تاثیر گذار باشد. و شما را به عنوان فردی با تجربه به کاربران نشان بدهد.

با داشتن سایت فروشگاهی آنلاین به گونه ای که به بررسی محصولات در سایت خود می پردازید بدانید و آگاه باشید که استفاده از rich snippets می تواند توجه کاربران را به سمت شما جذب بکند. ارائه ی یک تجربه کاربری خوب، گامی موثر در افزایش نرخ کلیک و فروش بیشتر می باشد. و ریچ اسنیپت اولین گام برای ارائه تجربه کاربری خوب به بازدید کنندگان می باشد.

به همین دلایل باید از ریچ اسنیپت ها استفاده بکنید. اگر این دلایل برایتان کافی نیستند خودتان کمی در گوگل جست وجو بکنید. و نتایج را مقایسه بکنید. خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را با تیم سئو سایت در اصفهان در میان گذارید.و همچنین سوالات خود را در مورد rich snippets از ما پرسیده و پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

*    

*