0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » نرخ کلیک یا CTR در بهبود سایت چه نقشی دارد؟

نرخ کلیک یا CTR در بهبود سایت چه نقشی دارد؟

تاریخ:17th اکتبر 2021
پشتیبانی وب سایت
2525

هدف بازاریابی آنلاین یافتن مصرف کنندگان بالقوه با کمک کانال های دیجیتالی است. کاربران در اینترنت گشت و گذار می کنند ، به صورت آنلاین معاشرت می کنند و توجه خود را به جالب ترین وبلاگ ها ، وب سایت های اطلاعاتی و تجاری و همچنین تبلیغات جذاب معطوف می کنند. ctr نتیجه ی همین گشت و گذار کاربران در فضای وب است.

 

نرخ کلیک یا CTR

نرخ کلیک یا CTR مخفف کلمه Click Through Rates می باشد.این فاکتور برای اندازه گیری میزان موفقیت و موثر بودن  یک تبلیغ در سایت خاص استفاده می شود . که هر چه تبلیغ یا لینک ما هدفمند تر باشد مقدار نرخ کیلک سایت نیز بیشتر خواهد بود . به عنوان مثال اگر یک لینک ۱۰۰ بار دیده شود و ده نفر  نیز بر روی آن کلیک کرده باشند مقدار نرخ کلیک آن برابر با ۱۰ خواهد بود.

البته این را باید بدانیم که تعداد کلیک با نرخ کلیک متفاوت است. تعداد کلیک دقیقا همان تعداد دفعات کلیک کردن کاربران بر روی لینک است اما نرخ کلیک تعداد کلیک تقسیم بر تعداد دفعات مشاهده می باشد.

نرخ کلیک یا CTR از طریق زیر بدست می آید :

CTR = (Number of clicks/See count)*100

 

این فرمول به معنای درصد تعداد کلیک سایت به تعداد دفعات دیده شدن است. این درصد دقیق کاربرانی را نشان می دهد که تصمیم گرفتند بلافاصله پس از مشاهده پیوند روی آن کلیک کنند.

در واقع نرخ کلیک یا CTR نشان دهنده ی کلیک کاربر بر روی لینک های ظاهر شده در نتایج جستجو از سایت شما می باشد. این لینک ها  میتوانند یک لینک تصویری یا یک لینک متنی باشند.

 

نرخ کلیک CTR

منظور از نرخ کلیک خوب چیست؟

طبق گوگل ادوردز ، میانگین CTR برای جستجو ۱٫۹۱ و برای تبلیغات نمایش ۰٫۳۵  است. مانند اکثر میانگین ها ، این ممکن است دقیق نباشد . در واقع نمی توان برای CTR رقم مشخصی را در نظر گرفت و این کاملا  به نوع محتوای شما دارد. اما قوانینی وجود دارد که به شما کم یا زیاد بودن نرخ کلیک را نشان می دهد. طبق تجربه  CTR مناسب برای تبلیغات ۴-۵٪ و در جستجو ۱٪ می باشد.

  • اگر نرخ کلیک بالاتر از ۱۰ باشد ، ممکن است برای وب سایت خطرناک باشد.

این نکته ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما نرخ بالای CTR می تواند الگوریتم های گوگل را بر روی وب سایت شما حساس کند . موتورهای جستجو با تمرکز به فعالیت های وب سایت شما نگاه می کنند و حتی می توانند آن را مسدود کنند. بنابراین ، حتی موفق ترین تبلیغات پولی CTR بالای ۱۰٪ به شما ارائه نمی دهد .

چرا نرخ کلیک تا چه حد مهم است؟

نرخ کلیک بالا نشان از محبوبیت یک مطلب دارد و به بازاریابان نشان می دهد که مخاطبان به چه موضوع و یا عنوانی بیشتر واکنش نشان می دهند. در نتیجه صاحبان مشاغل را در مسیر درستی قرار می دهد.

نرخ کلیک مطلوب

بهترین توصیه ای که می توانیم به صاحبان مشاغل آنلاین و بازاریابان این حوزه ارائه دهیم , این است که بازار مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنند. تحلیل سایت ها و پروژه های مختلف و کمپین های تبلیغاتی کمک شایانی به این افراد می کند. برای مثال میدانیم که حدود نرخ کلیک در صنعت خودرو حدود ۴ است. این درحالی است که این رقم در بخش فناوری ممکن است به ۲ برسد.

نرخ کلیک از طریق ایمیل

هدف اصلی CTR ایمیل شخص شدن تعداد افرادی است که حداقل بر روی یک لینک در پیام کلیک می کنند. برای محاسبه CTR ایمیل ، سه مرحله زیر را انجام دهید:

۱-      تعداد کل افرادی که بر روی لینک مورد نظر کلیک کرده اند در نظر بگیرید.

۲-      این تعداد را بر تعداد کل ایمیل های ارسالی تقسیم کنید.

۳-      نتیجه را ضرب در ۱۰۰ کنید.

۳روش برای بالا بردن CTR ایمیلی

۱-      جذاب بودن محتوای ایمیل : محتوا شامل متن زیبا , تصاویر دلنشین و تبلیغات هوشمند باشد.

۲-      اهمیت CTA را دست کم نگیرید. CTA همان اعمالی است که شما را به انجام دادن کاری ترغیب می کند. به طور مثال رنگ یا فونت نوشته ها می تواند باعث جذب کاربر برای کلیک کردن بر روی یک دکمه شود.

۳-      نیاز مخاطبان خود را تشخیص داده و با این کار تعداد بینندگان بالقوه ی خود را افزایش دهید. ممکن است برای این کار لازم باشد افراد را به چند گروه تقسیم کنید و برای هر گروهی طراحی خاصی را مد نظر قرار دهید.

 

میزان تاثیر گذاری در رتبه ی سایت

اگرچه به ظاهر داشتن نرخ کلیک بالا نشان دهنده تاثیرگذاری و محبوبیت وب سایت شما در بین مخاطبین می باشد ولی گوگل به عنوان یکی از محبوبترین موتورهای جست و جو  اعلام کرده است که این فاکتور تاثیری در رتبه یندی گوگل ندارد!

میدانیم که  گوگل  به دنبال الگوریتمی قوی جهت  نمایش نتایج بهتر برای جست و جو ها می باشد. از طرفی اگر بخواهد نرخ کلیک را به عنوان فاکتوری مستقیم در بالا بردن رتبه  وب سایت ها قرار دهد، افراد سودجو می توانند با استفاده از روش های اسپمی میزان کلیک سایت خود را افزایش دهند.اما خوشبختانه این کار نتیجه معکوسی به همراه خواهد داشت.زیرا گوگل دارای هوش مصنوعی بسیار قوی می باشد. این هوش مصنوعی اسپم شدن نرخ کلیک یا همان ctr را به درستی تشخیص میدهد.

یک فاکتور فرعی

نرخ کلیک به عنوان یک فاکتور غیر مستقیم و در کنار فاکتور های مهم سئو همانند ایجاد محتوای مناسب و گرفتن لینک و دیگر فاکتورها می تواند تاثیر خوبی در گرفتن رتبه خوب در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر داشته باشد . همچنین اگر از روش های طبیعی برای افزایش CTR استفاده کنید تاثیر خوبی خواهد داشت  وهمانند بک لینک خواهد بود . این روش فقط با تقویت و گسترش برند امکان پذیر است .

 

علاوه بر نظر گوگل بر تاثیر نرخ کلیک در رتبه سایت ، کاربران نیز معتقدند این فاکتور در سئو سایت  موثر است اما نه به عنوان فاکتوری دائمی بلکه در کوتاه مدت زیرا که اگر برای مثال شما موضوعی را در رابطه با طراحی وب جست و جو کنید و درمیان نتایج بدست آمده با سایتی مواجه شوید که به طور کامل به سوالات شما پاسخ داده است و از طرفی  با سایت دیگری برخورد کنید که اصلا با موضوع شما مرتبط نبوده و با استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه در نتایج بدست آمده موفق به کسب رتبه شده باشد.

 

چیزی که واضح است این است که شما با دیدن سایت دوم بلافاصله از آن خارج شده و در جست و جو های بعدی مرتبط با آن اگر با لینک این سایت روبرو شوید دیگر بر روی آن کلیک نخواهید کرد و به دنبال لینکی از سایت اول میگردید.زیرا گوگل اهمیت زیادی برای عکس العمل های کاربران قائل است و نتایج را بر اساس آن تعیین خواهد کرد. این روش نمیتواند دوام چندانی داشته باشد .

کلام آخر

مجموعه سئو سایت در اصفهان سئویار در تلاش است که با به روزترین مقالات منتشر شده , آخرین اخبار و اطلاعات تکنولوژی جهان را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

همچنین جهت اطلاع از جدیدترین آموزش ها صفحه ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

  1. سئو فروشگاه اینترنتی - سئو سایت فروشگاه آنلاین اینترنتی گفت:

    […] صفحات برای موتورهای جستجوگر موثر است بلکه میزان CTR را افزایش می دهد و شما میتوانید با جابجایی آن در عنوان […]

  2. سئو فروشگاه اینترنتی | سئو سایت فروشگاه اینترنتی گفت:

    […] صفحات برای موتورهای جستجوگر موثر است بلکه میزان CTR را افزایش می دهد و شما میتوانید با جابجایی آن در عنوان […]

*    

*