0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

تاریخ:22nd ژوئن 2020
پشتیبانی وب سایت
0
5045

ساختار بک لینک سایت شما می توانید تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی صفحات سایت شما داشته باشد. بدست آوردن بک لینک سخت است ، بنابراین این حس را ایجاد می کند که تا حد ممکن موثر عمل خواهد کرد. زمان خود را با بک لینک های مخرب هدر ندهید ، زمانی رسیده که باید برای ایجاد بک لینک هایی که حداکثر نتیجه را بازمیگردانند ، سرمایه گذاری کنید.

 

اهمیت بک لینک backlink

گر تا به حال درباره بهینه سازی موتور جستجو مطالعه کرده باشید ، حداقل یکبار با اصطلاح بک لینک (backlink) برخورد داشتید . برای برخی از شما که تازه وارد سئو شده اید ممکن است جالب باشد که بدانید بک لینک چیست ؟ و چرا مهم است ؟

 

بک لینک چیست ؟

 بک لینک ها، لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به سمت سایت شما هدایت می شوند. تعداد لینک ها نشانه دهنده محبوبیت و یا اهمیت وب سایت می باشند. بک لینک در سئو مهم است، زیرا برخی از موتورهای جستجو خصوصا گوگل، اعتبار بیشتری به وب سایت هایی که تعداد زیادی از لینک با کیفیت به ان اشاره دارد خواهد داد و آن را مرتبط تر از سایت های دیگر در نظر می گیرد و در نتایج صفحات جستجو نمایش خواهد داد.

هنگامی که موتورهای جستجو ارتباط یک سایت را با یک کلمه کلیدی محاسبه می کنند ، آنها تعداد لینک های با کیفیت ورودی به سایت را در نظر می گیرند. بنابراین ما نباید صرفا با گرفتن لینک های ورودی راضی شویم ، بلکه کیفیت لینک های ورودی مهم است.

موتور جستجو محتوا سایت را برای تعیین کیفیت لینک در نظر میگیرد. هنگامی که لینک های ورودی به سایت شما از سایت های دیگر آمده است مرتبط با موضوع سایت شما باشند ارزش و کیفیت بیشتری نسبت به لینک های ورودی از سایت هایی با محتوای غیر مرتبط با سایت شما است.

موتورهای جستجو می خواهند وب سایت ها لینک های طبیعی و به آرامی در طول زمان دریافت کنند. این در حالیست که با این روند تلاش برای دستیابی به رتبه بالاتر آسان خواهد بود. است که نسبتا آسان به دستکاری لینک در یک صفحه وب به تلاش برای دستیابی به یک رتبه بالاتر، آن است که خیلی سخت برای نفوذ در یک موتور جستجو با لینک دهنده خارجی از وب سایت های دیگر.

این هم یک دلیل که چرا لینک دهنده در به شدت عامل به الگوریتم یک موتور جستجو است. به تازگی، معیارهای موتور جستجو برای لینک های با کیفیت سخت شده است. بسیاری از افراد تلاش برای رسیدن به این لینک های ورودی زیاد از روش فریبنده ، از جمله لینک پنهان، و یا ایجاد صفحات به صورت خودکار که تنها هدفشان ورود لینک به وب سایت است استفاده می کنند. این صفحات به نام مزارع لینک (link farms) شناخته می شوند و آنها نه تنها توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته بلکه لینک دادن به یک مزرعه لینک سایت را بلاک خواهد کرد که دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

 

یکی دیگر از دلایل برای بدست اوردن لینک با کیفیت ، جذب بازدید کننده برای ورود به وب سایت شما است. شما نمی توانید یک وب سایت ایجاد کنید و سپس انتظار داشته باشید که دیگران ان را بازدید کنند بدون این که هیچ اقدامی برای جذب انها انجام دهید. یک راه انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی مناسب و استفاده کردن آن در ساخت لینک و ورود کاربران به سایت.

 

یک راه دیگر استفاده از Anchor text ها می باشد . انکر تکست به معنی کلماتی در متن که به سایت شما لینک می شوند . انتخاب کلمه یا کلماتی مناسب درون متن و مرتبط با محتوا سایت و لینک کردن آن به سایتتان بسیار کارآمدتر از لینک می باشد و یا استفاده از کلماتی مانند “اینجا کلیک کنید” که بدون ارتباط به سایت می باشد. در نتیجه استفاده از انکر تکست ها و دریافت لینک با این روش از سایت های معتبر و مرتبط بسیار ارزشمند خواهد بود.

وقتی سایت ها با کلمه ای خاص به سایت شما اشاره می کند شما با همان کلمه شناخته رتبه بندی خواهید شد. کلمات درون لینک ها (انکر تکست) به این دلیل توسط موتورهای جستجو بررسی می شوند که می توان ار آنها به عنوان راهی برای تشریح یک سایت توسط سایت دیگر از آن استفاده کرد .

بسیاری از مدیران سایت ها بیش از یک وب سایت دارند با یک IP یکسان و از آنها به بقیه سایت های مرتبط و یا غیر مرتبط لینک می دهند باید مراقب دریافت لینک های ورودی از وب سایت های متعدد با آدرس IP یکسان باشید. این روش می تواند به سایت شما صدمه وارد کند زیرا موتور جستجو تبا بررسی آن تصور می کند که شما در حال تلاش برای انجام کاری احمقانه و خلاف قوانین آن هستید.

 

لینک های Bait

لینک های bait به هر گونه مطلب ، مقاله یا تصویر در وب سایتها اطلاق می گردد که با توجه به شکل خاص طراحی آنها می توانند مانند یک طعمه بازدیدکنندگان را وادار نمایند لینک هایی از وب سایت مربوطه را در سایر وب سایتها قرار دهند. عموما کاربران بر روی تابلو اعلانات ، گروه های خبری ، سایت های bookmarking اجتماعی و وبلاگ ها ، یک لینک یا تصویری به سایت مورد نظر خود قرار می دهند و سایر اعضا و بازدیدکنندگان نیز برای کلیک بر این لینک ها بیشتر تحریک می گردند. این عمل شکل قدرتمندی از ساخت لینک است و در بسیاری موارد یک رای مثبت برای وب سایت مربوطه در نظر گرفته میشود.

 

بهبود رتبه گوگل با تحلیل بک لینک ها

۱- صفحات وب شما قبل از ایجاد بک لینک ها باید کاملا سالم و بدون عیب باشند .

قبل از اینکه روی لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند ، کار کنید ؛ باید مطمئن شوید که صفحات سایتتان برای دریافت رتبه بالا آماده هستند.
بدون یک سایت خوب بدست آوردن بک لینک های خوب سخت خواهد بود. صفحات وب از سایت باید مرتبط با کلمات کلیدی باشد که شما می خواهید برای آنها رتبه بالا کسب کنید. درغیراین صورت نمی توانید برای کلمات کلیدی مناسب رنک بالایی بدست آورید.
علاوه بر این روبات های موتورجستجو باید قادر به تجزیه محتوای صفحات شما باشند. خطاهای فنی در صفحات وب می تواند دلیل عدم نمایش صفحات شما توسط موتورجستجو باشد. بنابراین قبل از اقدام جهت لینک سازی باید تمامی صفحات خطایابی شوند.

 

۲- پیدا کردن مهمترین وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود.

۵ کلمه کلیدی مرتبط با حرفه و اهداف خود را جستجو کنید و وب سایت های لیست شده برای این کلمات را بررسی کنید. به احتمال زیاد حداقل ۵ تا ۸ وب سایت برای این کلمات در صفحه اول نمایش داده خواهند شد . اینها وب سایت هایی هستند که در مرحله سوم باید از آنها استفاده کنید.

 

۳- کشف لینک های با کیفیت و مهم این سایت های مهم

لینک هایی که وب سایت های مرحله دوم دریافت کردند را بررسی کنید . از این فرصت استفاده کنید و از لینک های قدرتمند لیست بک لینک رقبای خود برای سایتتان لینک دریافت کنید . دریافت لینک از این سایت ها به طور چشمگیری رتبه صفحات شما را بهبود خواهد داد . از نحوه عملکرد رقبای خود و تلاش برای دریافت لینک از آنها برای ارتقای جایگاه سایت خود استفاده نمایید.

 

۴- دریافت لینک از سایت هایی که به مهمترین سایت ها لینک داده اند.

آخرین قدم ، مهمترین بخش است. راهی پیدا کنید تا از این نوع سایت ها لینک دریافت کنید . گاهی اوقات فقط کافیست از آنها بخواهید، گاهی اوقات هم به سختی انجام می شود.
خلاق باشید. بسیاری از وب سایت ها در عوض چیزی که شما به آنها پیشنهاد می دهید به سایت شما لینک می دهند. برخی دیگردرمقابل کمک شما برای حل مشکلی به شما لینک خواهند داد . راه های بسیاری برای بدست آوردن لینک از سایت ها وجود دارد ، حتی اگر تعداد کمی از این سایت ها درخواست شما را قبول کنند بازهم شانس خوبی است تا با استفاده از اعتبار آنها رنک سایت خود را افزایش دهید.

با انجام مراحل بالا همه چیز آماده است تا خودتان را در جایگزین رقبای خود در صدر نتایج جستجو کنید. خدمات سئویار شما را در انجام این امر به طور موثر یاری خواهد کرد.

 

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

به روزرسانی الگوریتم گوگل نشان داده است که وب سایت شما می تواند با داشتن بک لینک های نادرست دچار مشکل شود. چگونه شما کیفیت بک لینک های سایتتان را قضاوت می کنید؟ چه وبسایتی خوب است و از کدام صفحه سایت باید لینک دریافت کنید؟
لینک ها هنوز هم مهمترین عامل رتبه بندی برای گوگل است ( با اثرات مثبت و منفی )

 

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

لینک های درست

اشتباه نکنید : تمامی لینک های خودکار بد هستند.

همه بک لینک هایی که به طور اتوماتیک ایجاد می شوند هیچ تاثیری بر رتبه بندی وب سایت شما نخواهند داشت . اگر این لینک ها nofallow هستند جایی برای نگرانی وجود ندارد. اگر از ابزارههایی که بک لینک خودکار ایجاد می کنند استفاده کردید بهتر است برای حذف آنها اقدام کنید تا منجر به مجازات وب سایت شما نشود.

هرچه لینک آسان تر بدست آید ارزش و اثر کمتری دارد

به عنوان مثال آپلود یک تصویر در سایت imgur.com و قرار دادن لینک سایت در توضیحات یا کامنت تاثیری ندارد یا ساخت یک وبلاگ در Tumblr و لینک کردن آن به سایت نیز رتبه سایت شما را افزایش نخواهد داد و بسیاری از روش های دیگر . اگر راه ایجاد لینک به سایت خیلی راحت باشد ، آن لینک تاثیری بر رنک سایت ندارد.

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

نیاز به معیارهای خاصی ندارد

بسیاری از مدیران سایت ها فقط از سایت هایی یا صفحاتی با پیج رنک خاص لینک درخواست می کنند. استفاده از این تکنیک دریافت لینک را سخت تر از ان چیزی که هست، می کند.
اگر یک سایت که به طور کلی دارای کیفیت بالایی است مهم نیست که صفحه که به سایت شما لینک می دهد پیج رنک پایینی دارد :
* اگر سایت با کیفیت بالا یک صفحه جدید ایجاد کند ، صفحه جدید دارای پیج رنک صفر است اما می تواند یک صفحه خوب و با ارزش باشد.
* اگر امروز دارای پیج رنک صفر است می تواند در آینده پیج رنک بالایی داشته باشد.
اگر فقط سایت هایی با پیج رنک بالا شانس صعود در نتایج جستجو را داشته باشند ، بدست آوردن صفحات جدید در نتایج جستجوی گوگل غیرممکن خواهد بود. تجربه نشان می دهد که روزانه صفحات جدیدی در نتایج جستجو گوگل ظاهر می شوند.

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

استفاده از عقل سلیم منجر به نتایج پایدار می شود

زمانی که سایتی را پیدا کردید که می تواند به سایت شما لینک بدهد ، سوالات زیر را از خودتان بپرسید :
آیا این سایت بین کاربران خوب بنظر می رسد؟
آیا سایت محتوا جالب و با کیفیت دارد ؟
آیا محتوای سایت مرتبط با سایت من است ؟
آیا تغییری در سایت من احساس می شود اگر این سایت به سایتم لینک دهد؟

اگر شما بتوانید به سوالات بالا جواب “بله” بدهید بنابراین برای دریافت لینک از آن سایت تلاش کنید این مهم نیست اگر سایت پیج رنک پایینی داشته باشد.

اگر از نکات بالا برای دریافت لینک برای سایتتان استفاده کنید مطمئن باشد که بک لینک های سایتتان در تمامی آپدیت های الگوریتم گوگل محاسبه خواهند شد .

 

تفاوت لینک و بک لینک

لینک آیتمی است که ما میتوانیم در یک صفحه وب سایت روی آن کلیک کنیم تا ما را به یک صفحه دیگر از همان سایتی که هم اکنون در آن هستیم بفرستد. لینک ها معمولا از متن یا تصاویر ایجاد می­شوند. یعنی با کلیک روی متن یا تصاویری میتوانیم به صفحات دیگر سایت برویم. به عنوان مثال سئویار  لینک به حساب می آید.

تفاوت لینک و بک لینک

تاثیر لینک و بک لینک روی سئو سایت

لینک سازی برای جستجوگرها اهمیت دارند زیرا موتورهای جستجوگر مانند گوگل از آنها به عنوان سنجش ارتباط و قدرت وب سایت استفاده می­ کنند. از این رو لینک سازی را می توان پربحث ترین موضوع در سئو دانست. یکی از راه های اصلی گوگل برای پیدا کردن و ایندکس کردن صفحات جدید در اینترنت  بررسی بک لینک های موجود در یک صفحه است. پس ربات های گوگل لینک های موجود در یک صفحه را بررسی کرده و براساس آن ارزش و اعتبار صفحات لینک شده را تعیین میکند. پس هر چقدر سایت های بیشتر و معتبرتری به سایت شما لینک داده باشند برای جایگاه و امتیاز سایت شما از نظر سئو بهتر است.

تفاوت لینک و بک لینک

لینک سازی به دو بخش لینک سازی داخلی (لینک) و لینک سازی خارجی (بک لینک) تقسیم می­ شود.

لینک سازی داخلی یعنی ایجاد لینک به صفحات داخلی سایت. (به آن لینک نیز گفته می شود.)

لینک سازی خارجی یعنی یک سایت دیگر به صفحات سایت شما لینک داده باشد. (به آن بک لینک نیز می گویند.)

لینک ها معمولا dofollow هستند مگر اینکه در کدنویسی html آنرا nofollow کرده باشند.

فرق این دو در چیست؟

زمانی که ربات های گوگل یک بک لینک یا لینک خارجی را مشاهده کنند که nofollow باشد ارزش و اعتباری از آن صفحه به صفحه هدف (صفحه لینک داده شده) منتقل نمی شود.

نکته قابل توجه دیگر در لینک سازی انکر تکست یا متن لینک شده می­ باشد. متن لینک شده یعنی لینک بر روی چه عبارتی قرار داده شده است. زمانیکه ربات های گوگل بک لینکی از سایت شما را مشاهده می­ کنند به متن لینک شده توجه زیادی می کنند. مثلا در لینک ریپورتاژ و بک لینک و تاثیر آن در سایت متن لینک شده عبارت “ریپورتاژ و بک لینک و تاثیر آن در سایت” می باشد.

ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این متن خواهد بود. پس باید دقت داشت که این متن با موضوع اصلی سایت شما و کلمات کلیدی آن محتوا مرتبط و یا یکسان باشد. یا مثلا نام برند شما باشد. یا ترکیبی از برند و موضوع سایت.

با به روز رسانی الگوریتم های گوگل استفاده غیر طبیعی از یک عبارت مشخص مانند “اینجا را کلیک کنید” راهی برای شناسایی سایت های اسپم و جریمه آنها شد.

 

گوگل فاکتورهای مختلفی را برای تعیین ارزش بک لینک در نظر می گیرد:

  • اعتبار دامنه سایتی که به سایت شما بک لینک داده است. (DA)
  • اعتبار صفحه ای که در آن صفحه بک لینک شما وجود دارد. (PA)

برای چک کردن اعتبار دامنه و صفحه سایت های زیادی وجود دارند که با گرفتن آدرس آن صفحه اعتبار دامنه و صفحه را در اختیار شما قرار میدهند.

  • توجه داشته باشید که سایتی که به سایت شما بک لینک داده است. احتمالا به سایت های دیگری نیز بک لینک زده است. هر چقدر تعداد سایت هایی که به آنها بک لینک داده شده است بیشتر باشد. مقدار ارزش و اعتباری که به هر سایت می رسد کمتر است. مانند سایت هایی که مربوط به درج ریپورتاژ هستند. پس ارزش بک لینک گذاشتن در چنین سایت هایی پایین هستند.
  • ارتباط موضوعی بین صفحات لینک شده نیز برای گوگل اهمیت خاصی دارد.
  • محل قرار گیری لینک نیز خیلی مهم است. مثلا لینکی که در محتوا قرار دارد خیلی بیشتر از لینکی که در footer سایت قرار دارد ارزش دارد.

توجه داشته باشید لینکی که در Footer یا sidebar قرار میگیرند به دلیل اینکه در همه صفحات تکرار میشوند ممکن است توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شود.

با انجام مراحل بالا همه چیز آماده است تا خودتان را در جایگزین رقبای خود در صدر نتایج جستجو کنید. خدمات سئویار شما را در انجام این امر به طور موثر یاری خواهد کرد. برای مشاوره و انتخاب بک لینک معتبر و تضمینی با تیم سئو در اصفهان سئویار تماس بگیرید.

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

برچسب ها

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

*    

*