0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » بهینه سازی محتوا را چه کسی انجام می دهد؟

بهینه سازی محتوا را چه کسی انجام می دهد؟

تاریخ:6th جولای 2017
پشتیبانی وب سایت
0
4881

بهینه سازی محتوا را چه کسی انجام می دهد؟ متخصص سئو یا نویسنده محتوا

سئو و بازاریابی محتوا با هم همپوشانی دارند، اما همچنان مباحث جداگانه ای هستند. بازاریابی محتوا و سئو در عرصه بازاریابی دیجیتال خیلی به هم نزدیک هستند، اما در روش انجام کار با هم تفاوت دارند. قطعاً نقاط مشترکی بین بازاریابی محتوا و سئو وجود دارد. اما آیا اجازه می دهد متخصص سئو، بازاریابی محتوا را انجام دهد و یا عکس آن؟

برخی کارشناسان معتقدند که وجود یک نفر برای انجام همه ی کارها یک مدل جامع برای یک کمپین بازاریابی با عملکرد بالا نیست. پس از همه ی این موارد، مهارت هایی که برای بهینه سازی یک کمپین PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) نیاز هست که خیلی متفاوت تر از نیازها برای سئو طبیعی است.

به محتوا و سئو برمی گردیم. بهینه سازی داخلی سئو داخلی یک صفحه ، مهمترین مرحله در فرآیند بهینه سازی سایت است و به این معناست که کار کردن با محتوا بخشی از کار سئوکار است. اما آیا این به این معناست که بهترین فرد برای بهینه سازی محتوای شما متخصص سئو است؟ یا باید بهینه سازی مطالب را به نویسنده بدهید؟ و اگر اینطور است، تا چه  اندازه؟

تکنیک در مقابل خلاقیت

سئو، بیشتر از هنر گرفتن رتبه ی بالا در موتورهای جستجو است. در حقیقت آنچه که حقیقت سئو را در بردارد ارتباط خیلی کمی با هنر یا حتی خلاقیت برای آن موضوع دارد. بیشتر زمان درسئو صرف آنالیز و رفع مشکلات معماری سایت می شود.

بیشتر وب سایت ها، حتی آن هایی که در وردپرس ساخته می شوند، با مشکلاتی همراه هستند. بیشتر این سایت ها با محتوا و ساختار معمولی راه اندازی شدند .  اما این مشکلات جزئی از اهمیت محتوای مربوط به سئو نمی کاهد. در واقع می توان گفت یک نوع رابطه ی دایره ای و پیوسته میان ساختار و محتوای سایت وجود دارد. این بدین معناست که محتوا نقش مهمی را در جذب موتور جستجو د در نتایج ایفا می کند اگر موتورهای جستجو به درستی در دسترسی به آن یا تجزیه و تحلیل آن مشکلی نداشته باشند در صورتی که موتور جستجو در دسترسی یا آنالیز کردن محتوا مشکل داشته باشد، اما به ندرت رفع مشکلات ساختاری سایت به تنهایی برای به دست آوردن نتایج رتبه بندی خوب کفایت می کند. بنابراین محتوا باید بهینه و با ارزش باشد.

بین محتوای خوب و سئو تکنیکی و استاندارد وابستگی متقابل وجود دارد که می تواند رسیدن به موفقیت را برای سایت هایی که بودجه ی محدود دارند، دشوار کند. اگر شما فقط بتوانید یکی را انتخاب کنید وقت خود را روی کدام یک سرمایه گذاری می کنید؟ یا بخشی از هر کدام را انجام می دهید و آرزوی بهترین نتیجه را می کنید؟

برای رسیدن به نتیجه، شما هم به خلاقیت و هم به تکنیک های سئو به اندازه ی کافی نیاز دارید.

نقش سئو در محتوا

باید بگوییم که خلاقیت کمی در سئو وجود دارد . این به معنای آن نیست که خلاقیتی برای پیدا کردن و پیاده سازی راه حل های مشکلات فنی وجود ندارد. در واقع می خواهیم بگوییم که تنها جنبه ی خلاقانه در سئو کار کردن با کلمات کلیدی در محتواست .

زمانی که فرآیند بهینه سازی برای محتوا صورت می گیرد، سئو مسئول تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی است. کار نویسنده این نیست که ساعت ها برای تحقیق درباره ی ارزش کلمات کلیدی زمان بگذارد یا برای انتخاب این که کدام کلمه ی کلیدی برای چه صفحه ای هدفمند است، مسئول نیست.

کار نویسنده یکپارچه سازی کلمات کلیدی در متن است که این کلمات کلیدی را سئو فراهم کرده است. سئو لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار نویسنده قرار می دهد، و نویسنده متناسب با آن محتوا را ویرایش، بازنویسی و تنظیم می کند.

سئو با تکنیک های استاندارد و با سبک و سنگین کردن کلمات کلیدی مورد استفاده ، محتوا را مورد توجه قرارداده و بهینه سازی می کند. یک نویسنده ی خوب می داند که چگونه لیستی از کلمات کلیدی را در متن محتاطانه استفاده کند که موضوع را به طور موثر و کامل پوشش دهد.

پس از فرآیند تحقیق درباره ی کلمات کلیدی، اولین کار سئو درباره ی محتوا، اطمینان حاصل کردن از در دسترس بودن آن است. این به این معناست که همه ی صفحات دارای عنوان، توضیحات و محتوای منحصربفرد باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن ها را بیابند و به درستی تجزیه و تحلیل کنند.

نقش نویسنده در سئو

می توان استدلال کرد که نویسنده محتوا نیاز دارد که درباره ی سئو بداند و همچنین متخصص سئو نیاز دارد درباره ی محتوا نویسی اطلاعاتی داشته باشد . این به این دلیل است که نوشتن محتوای با ارزش و بهینه شده علاوه بر تسلط روی بازاریابی دیجیتال و جذب کاربر ، نیاز به درک این دارد که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چگونه جستجو می کنند.

نویسنده با در نظر گرفتن بازاریابی دیجیتال باید روی بازدیدکننده تمرکز کند و اولین و مهم ترین نیازهای بازدیدکننده را برآورده کند. اما نباید موتورهای جستجو را نادیده بگیرند. محتوا باید با در نظر گرفتن هر دو مورد تولید شود.

بدون این دانش، محتوا پس از بررسی سئو به احتمال زیاد بازنویسی خواهد شد. ممکن است در زمان خود صرفه جویی کنید و نویسنده ی مطلب را مجبور به کشف سئو کنید ، بنابراین نویسنده با در نظر گرفتن استاندارهای مورد توجه سئو و موتور جستجو به راحتی محتوایی با کیفیت تولید خواهد کرد البته سئوکار نیز باید بررسی های لازم را در کنار کار نویسنده انجام دهد  و در صورتی که لازم است، پیشنهادات خود را به نویسنده بدهد. اما اینجاست که میتوان گفت نویسنده کار سئوکار را انجام می دهد.

هرکسی وظیفه ای دارد …

آیا این که درک کنید چه چیزی باعث ایجاد محتوای خوب می شود، ایده ی خوبی برای سئوی شماست؟ بدون شک همینطوره. اما تعداد کمی از افراد هم زمان هم تکنیک و هم خلاقیت را دارند. توصیه ی ما به شما این است که اجازه دهید متخصص سئوی شما روی تکنیک ها و نویسنده تان روی خلاقیت تمرکز کند. اما این ایده ی بدی نیست که نویسنده درک تکنیکی از سئو داشته باشد و بداند چه چیزی باعث می شود تا محتوا از نظر موتورهای جستجو عالی باشد.

هیچ کس انتظار ندارد که نویسنده مانند متخصص سئو عمل کند و همچنین برعکس از متخصص سئو هم انتظاری نیست که مانند نویسنده باشد. آن ها هر کدام وظایف خود را دارند. از آن جا که این دو نقش هم پوشانی دارند، آن ها باید با هم کار کنند تا یک محصول ماهرانه را خلق کنند.

زمانی که شما اجازه می دهید که هر کس روی نقش اصلی خودش تمرکز کند، شما محتوایی را تحویل می گیرید که در موتورهای جستجو بهینه شده و ترافیک هدفمند را برای شما به ارمغان می آورد و اطلاعاتی که بازدید کنندگان نیاز دارند را فراهم می کند و کمک می کند تا به فرآیند فروش منتقل شوند .

و اما …

نگران بهینه سازی محتوا سایت خود نباشید! کارشناسان سئو سایت در اصفهان سئویار با تسلط بر تکنیک های سئو و همچنین بازاریابی محتوا قادرند تا به صورت حرفه ای محتوا سایت شما را برای جذب بیشتر کاربران و مشتریان شما بهینه سازی کنند و پس از آن با آموزش سئو محتوا توسط کارشناس مربوطه ، خود شما هم قادر خواهید بود که محتوای سایت تان را بهینه کنید . اهمیت سئو محتوا سایت تان را دست کم نگیرید و همین حالا برای انجام آن اقدام کنید .

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

مطالب مرتبط

اهمیت بروزرسانی و اپدیت محتوا

اهمیت بروزرسانی سایت

منظور از بروزرسانی سایت، نگهداری و پشتیبانی سایت است. یعنی افزودن محتوای جدید و ویرایش محتوای قدیمی  وب سایت . در واقع با بروزرسانی سایت به آن حیات می بخشید. اهمیت بروزرسانی سایت با اهمیت سئو سایت رابطه ی مستقیمی دارد و قطعا شما برای افزایش بازدید و جذب کاربران بالقوه خود نیاز به بروزرسانی […]

ارسال دیدگاه

*    

*