0913 388 688 1

سئویار | سئو سایت اصفهان و آنالیز سئو سایت
سئویار سئو سایت اصفهان ارائه دهنده خدمات سئو سایت, آنالیز سئو سایت, سئو گوگل, سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت فروشگاهی

صفحه نخست » آموزش » فاکتورهای معماری سایت در سئو

فاکتورهای معماری سایت در سئو

تاریخ:16th فوریه 2016
پشتیبانی وب سایت
0
2368

اهمیت معماری سایت در بهبود سئو

 

یکی از فاکتورهای موفقیت سئو درونی وب سایت ، سئو معماری سایت است. ساختار مناسب سایت می تواند به تلاش های دیگری که برای سئو سایتتان انجام داده اید، کمک کند و این در حالی است که ساختار نامناسب می توانند تاثیر تمامی تلاش های شما را کاهش دهد.

 

قابلیت کرول سایت (Crawl ability)

 
موتورهای جستجو وب سایت را کرول (Crawl) می کنند یعنی ربات یا خزنده موتورهای جستجو به طور سریعی از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت می کنند و در حقیقت نقش یک خواننده بسیار سریع را ایفا می کنند. موتورهای جستجو نسخه هایی از صفحات سایت را در چیزی شبیه کتابی ذخیره می کنند . در واقع ایندکس کردن سایت به این معناست که خزنده موتور جستجو با چرخش در سایت محتوای سایت را در پایگاه دادهای عظیم خود ثبت می کنند.
هرگاه شخصی اقدام به جستجو می کند موتور جستجو این کتاب بزرگ را ورق می زند و صفحات مربوط به جستجو را بررسی و پیدا کرده و از میان این صفحات آن هایی که فکر میکند بهتر هستند را برای نمایش در ابتدای نتایج جستجوی خود انتخاب می کند.

 

برای این که سایت شما در این کتاب بزرگ ثبت شود و صفحات سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده شوند ، باید سایت شما قابل کرول یا خزیدن باشد. بیشتر سایت ها عموما مشکلی در کرولینگ یا گردش ربات در آنها ندارند اما عواملی وجود دارد که می توانند مشکل ساز شوند. برای مثال استفاده از جاوا اسکریپت یا فلش توانایی بالقوه ای در پنهان کردن لینک ها و مخصوصا کلمات یا عبارات در صفحات دارند. در واقع موتور جستجو محتوایی که با جاوااسکریپت و یا فلش طراحی شده اند را نادیده می گیرد و در کتاب بزرگ خود ثبت نخواهد کرد یا در اصطلاع رایج خودمان ، ایندکس نخواهد کرد.
بیشتر مشکلات مربوط به کراول به راحتی قابل اجتناب هستند. سعی کنید از نقشه های سایت در هر دو شکل HTML و XML برای ساده و راحت تر کردن کراول سایت تان توسط خزنده های موتور جستجو استفاده کنید.

 

محتوای تکراری (Duplication) و استاندارسازی آن (Canonicalization)

 

برخی اوقات این کتاب بزرگ یا همان ایندکس نامرتب می شود. زمانی که موتور جستجو این کتاب را ورق می زند و صفحه به صفحه آن را به دنبال عبارت جستجو شده می گردد با صفحات مختلف که محتوای یکسانی دارند مواجه می شود. اوضاع زمانی بدتر می شود که لینک های مختلفی از یک صفحه وجود داشته باشد. اینجاست که اهمیت استاندارسازی داده ها(Canonicalization) مشخص می شود. خواسته شما باید در سئو این باشد که فقط یک نسخه از صفحه برای موتور جستجو در دسترس باشد. این موضوع اهمیت عدم استفاده از محتوای تکراری در سایت را تاکید می کند که یکی از فاکتورهای منفی در معماری سایت بشمار می رود .
راه های مختلفی برای این که نسخه های تکراری از یک صفحه موجودیت بیابند وجود دارد. کاربرد ۳۰۱redirect ، استفاده از تگ rel = canonical و و صفحه بندی مفید و موثر به شما در این راه کمک می کنند. درباره این روش ها در پست های قبلی به طور مفصل صحبت کردیم.

 

سرعت بارگذاری سایت

 
گوگل به سرعت بارگذاری سایت به عنوان یکی از عوامل موثر در سئو سایت نگاه می کند و به همین دلیل سایت هایی که سرعت بالاتری دارند نسبت به سایت هایی با سرعت پایین بهتر عمل می کنند. سرعت سایت ، یک فاکتور فرعی سئو به شمار می رود اما همچنان یکی از عوامل موثر در بهبود سئو سایت بشمار می رود. نکته ای که وجود دارد این است که سرعت می تواند فاکتورهای دیگر را تقویت نماید. سریع تر کردن زمان بارگذاری سایت هم موجب رضایت موتورهای جستجو و هم کاربران می شود . فراموش نکنید همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم ، سرعت پایین بارگذاری وب سایت باعث دفع سریع کاربر از سایت می شود که این عامل در افزایش Bounce rate سایت تاثیر خواهد داشت.

 

آیا URL های شما توصیفی هستند؟

 
اگر نام دامنه و یا URL های صفحه شامل کلمات کلیدی و مهم مطلب شما باشد به بهبود جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. این عمل باعث شود که URLهای شما توصیفی تر به نظر برسند و به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک خواهند کرد. پیشنهاد میکنم مقاله بهینه سازی URLهای سایت را مطالعه کنید.

 
 

درباره نویسنده :
پشتیبانی وب سایت

مطالب مرتبط

بازاریابی با موتورهای جستجو SEM

بازاریابی با موتورهای جستجو

SEM (Search Engine Marketing) به معنای بازاریابی با موتورهای جستجو است که یکی از مهمترین بخش های آن سئو و بهینه سازی سایت می باشد و هر چه یک سایت بهتر بهینه سازی شده باشد جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهد کرد و بازدید کننده های بیشتری جذب خواهد کرد. بخش دیگر بازاریابی موتورهای […]

گوگل چگونه کار می کند؟

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟   تا حالا به این موضوع فکر کردید که گوگل چگونه نتایج مناسب و مرتبط با هر عبارتی که شما جستجو می کنید را نمایش می دهد؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ مت کاتس عضو گروه کیفیت گوگل را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید […]

صفر تا ۱۰۰ تحقیق کلمات کلیدی + ۱۴ ابزار کیورد ریسرچ رایگان و پولی

هر فردی در نهایت کسب و کارش را گسترش خواهد داد و تحقیق کلمات کلیدی مناسب کسب و کارش انجام خواهد داد و شما سرانجام نیاز به پیدا کردن کلماتی خواهید داشت که برای کسب و کار شما جواب دهد اما مهمترین بخش در باره یک کلمه کلیدی این است که دید خودتان را درباره […]

آموزش سئو

آموزش سئو در بیش از صد نکته

آموزش سئو در بیش از صد نکته کاربردی     در این مقاله با مجموعه ی بی نظیری از آموزش سئو در بیش از صد نکته کاربردی بهینه سازی وب سایت از شما دعوت می کنیم تا انتهای آموزش با ما همراه باشید. ما بیش از ۱۰۰ نکته سئو را در بخش های مختلف برای […]

ارسال دیدگاه

*    

*